avatar Ten blog rowerowy prowadzi lukas z miasteczka Częstochowa, Kraków. Mam przejechane 13153.55 kilometrów.
Jeżdżę z prędkością średnią 18.98 km/h

Wykres roczny blog rowerowy lukas.bikestats.pl

Wrzesień, 2010

łącznie: 32.83 km
w czasie: 01:53 h
średnio: 17.43 km/h

Blachownia

Niedziela, 26 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 0

Dziś krótka, aczkolwiek urozmaicona, przejażdżka do Blachowni na krótkie posiedzenie przy piwie.

łącznie: 63.82 km
w czasie: 03:46 h
średnio: 16.94 km/h
prędkość max: 45.60 km/h

Jeziorko w Jeziorze

Sobota, 25 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 0

Dziś postanowiliśmy z koleżanką wybrać się nad jeziorko w Jeziorze - urokliwe miejsce, do którego ciężko trafić bez przewodnika ;-)

Jeziorko w Jeziorze © lukas

Drewniana kładka prowadząca nad brzeg jeziorka © lukas

W drodze powrotnej walka o przetrwanie w wysokich trzcinach i wdrapywanie się na hałdy. Widok z nich potrafi zaskoczyć.

Widok z pokopalnianej hałdy na dawne i zalane wyrobisko © lukas

Widok z pokopalnianej hałdy © lukas

łącznie: 26.80 km
w czasie: 01:55 h
średnio: 13.98 km/h
prędkość max: 46.30 km/h

55. Częstochowska Masa Krytyczna

Piątek, 24 września 2010 · dodano: 24.09.2010 | Komentarze 0

Udział w 55. Częstochowskiej Masie Krytycznej.

Uczestników: 164 osoby - super!

łącznie: 28.35 km
w czasie: 01:12 h
średnio: 23.63 km/h
prędkość max: 44.90 km/h

Spacer po mieście

Środa, 22 września 2010 · dodano: 22.09.2010 | Komentarze 0

Mało czasu, a ochota ogromna, więc pojeździłem trochę po mieście.

Raków, wałem nadwarciańskim do centrum. Stąd przebitka na Północ i spacerowanie po Lasku Aniołowskim, gdzie mijamy się z Krzarą.

Powrót do domu po linii prostej.. typowy standard, ale pozwolił wyżyć się fizycznie.

łącznie: 84.37 km
w czasie: 04:44 h
średnio: 17.82 km/h
prędkość max: 67.90 km/h

Dolina Dłubni i Ojcowski Park Narodowy

Sobota, 18 września 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

Rewelacyjny wyjazd w piękną i mało znaną Dolinę Dłubni.

Ekipa w składzie: Mariusz, Paweł i ja. Naszym celem jest zwiedzenie Wolbromia, Doliny Dłubni, obiad w Ojcowskim Parku Narodowym i powrót na parking we Wolbromiu jeszcze przed zmierzchem.

Z rana pakujemy rowery na dachy i jedziemy do Wolbromia. Tam rozpoczynamy naszą jazdę. Startujemy ok. godziny 10:30 i pokonujemy pierwsze wolbromskie wzniesienia, które na samym początku dały nam w kość. I tak przez większe lub mniejsze podjazdy docieramy do początku Doliny Dłubni.

Mariusz mówił, że ludzie nazywają tę Dolinę "małym Ojcowem" - i w zasadzie coś w tym jest. Krajobrazy i dróżki podobne do tych w OPN. Jednak na tym kończą się podobieństwa. Tutaj nie spotkaliśmy żadnego turysty! Kompletne pustki, cisza i wszechobecna dzicz natury. Przez zdecydowaną większość drogi towarzyszyła nam rzeczka Dłubnia. Klimat tego miejsca jest naprawdę niepowtarzalny. Małe, drewniane mostki, domy i gospodarstwa gdzieś wysoko na wzgórzach, mniejsze lub większe skały górujące nad Dłubnią potrafią zachwycić. Wspinając się na tamtejsze wzgórza i skały można się także solidnie zmęczyć, ale widok na górze zapiera dech w piersiach :-)

Jeden z wielu mostków w Dolinie Dłubni © lukas

Bardzo częsty widok w głębi Doliny © lukas

Wspinaczka na górę ze skałami - Dolina Dłubni © lukas

Widok na Dolinę Dłubni © lukas

Dolina Dłubni jest naprawdę piękna © lukas

Paweł ryzykant - skała górująca nad Doliną Dłubni © lukas

Wdrapać się tam z rowerem to niezły wysiłek - ale warto! © lukas

Urokliwy mostek w sercu Doliny Dłubni © lukas

To co zauważyliśmy od samego wjazdu w Dolinę Dłubni to bardzo podmokły teren. W zasadzie już przy wyjeździe z Wolbromia oglądaliśmy bardzo mokre pola - i to nawet te leżące na spadkach. Strasznie tam mokro, to też wjeżdżając wgłąb Doliny często zaskakiwało nas solidne i okrutne błoto ;-) Część dało się przejechać rowerem (co odbiło się potem na jego wyglądzie), ale większość błotnych przeszkó trzeba było pokonywać z buta brodząc niejednokrotnie w tymże błocie lub bardzo grząskim terenie, który wciągał buty niczym bagno. Nierzadko też cioraliśmy siebie i sprzęt po krzakach, chaszczach czy pod zwalonym drzewem. Okazało się to w sumie dość męczące, bo niewielkie odcinki terenu kosztowały nas trochę czasu, ale warto było - takie wspomnienia i przygody pamięta się na długo :-) Dużo wrażeń!

Przydrożna ziemianka - a w niej dużo ziemniaków © lukas

Kościół w stylu romańskim - Wysocice - Dolina Dłubni © lukas

Odrestaurowany pałacyk w Minodze - cały kompleks robi wrażenie © lukas

Ekipa w składzie: ja, Mariusz, Paweł - Dolina Dłubni © lukas

Po przygodach w terenie Doliny Dłubni wyjechaliśmy na asfalt. Zwiedziliśmy "Źródła Jordana" - podobne do "niebieskich źródeł" w okolicach Zalewu Sulejowskiego. Robi wrażenie.

Następnie jedziemy już większością asfaltem, ale trafiały się też odcinki ciekawym terenem. Po drodze zwiedzamy ciekawostki architektoniczne Doliny Dłubni. W pewnym momencie, dzięki dobrej widoczności, dało się zaobserwować któryś z Beskidów.

Docieramy do Skały i stamtąd Mariusz prowadzi nas do Doliny Sąspowskiej, aby na obiad dojechać sobie troszkę terenem i poczuć klimat Ojcowa.

Po obiedzie, okolice godziny 17:00, wracamy na parking do Wolbromia. Obieramy wersję asfaltową, bo chcemy zdążyć przed zmierzchem i zanim się solidnie ochłodzi. W drodze powrotnej Mariusz jednak mimo wszystko poprowadził nas nieco terenem, tak aby godnie pożegnać Dolinę Dłubni i zrobić sobie pamiątkową fotografię w pełnym składzie :-)

Dolina Dłubni jak najbardziej zasługuje na miano ciekawej i pięknej okolicy na rower!

Po ok. 15km drogi docieramy na wzgórza wolbromskie. Na jednym z nich mamy krótki postój na podziwianie panoramy wieczornego Wolbomia. Po chwili zjeżdżamy w dół do miasta, aby zapakować rowery na dachy i wrócić do Częstochowy.

Gdzie jest krzyż? gdzie jest krzyż? - na wzgórzach Wolbromia ;-) © lukas

Wolbrom układa się do snu... a my wracamy do samochodów © lukas

Był to dzień pełny przygód, wrażeń i naprawdę pięknym widoków. Dolina Dłubni i jej charakterystyczne mostki na Dłubni, dzikość terenu oraz brak ludzi i hałasu sprawia, że można naprawdę miło i ciekawie spędzić tam sporo czasu. Teren miejscami jest dość wymagający - zarówno teren jak i asfalt, ze względu chociażby na wiele podjazdów. Ale to wszystko rekompensują piękne panoramy i klimat tego miejsca.

Sam Ojcowski Park Narodowy tego dnia potraktowaliśmy tylko jako przystanek na obiad i jakiś tam sobie cel pośredni - ale to miejsce również zasługuje na polecenie dla każdego rowerzysty - trzeba jednak pamiętać o zdecydowanie większym ruchu turystycznym, hałasie itd - a to nie każdemu odpowiada - Dolina Dłubni jest pod tym względem bezkonkurencyjna :-)

Wyprawa dość męcząca pomimo niewielkiego dystansu - jednak ilość przygód i wrażeń jak na jeden dzień rekompensuje wysiłek i ten wyjazd na długo zostanie w pamięci.

Dzięki chłopaki za świetny wypad!

łącznie: 33.07 km
w czasie: 02:10 h
średnio: 15.26 km/h

Aleja Brzozowa

Poniedziałek, 13 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

Popołudniowa przejażdżka z koleżanką Ewą w kierunku Alei Brzozowej, a w drodze powrotnej jeszcze przystanek na Lisińcu nad Bałtykiem i Adriatykiem. Tempo spokojne i relaksujące po ciężkim dniu w pracy.

łącznie: 133.31 km
w czasie: 06:14 h
średnio: 21.39 km/h

Śladem dookoła Przystajni

Niedziela, 12 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 3

Tego dnia postanowiliśmy przejechać śladem (dzięki KSW) wycieczki, która odbyła się tydzień wcześniej, a wchodziła w skład cyklu "W 8 dni dookoła Zielonego Wierzchołka Śląska" - tym razem etap dookoła Przystajni.

Zbiórka o 10:00. Stawili się: Sforzare, Paweł i Faki. Ja jak zwykle musiałem się spóźnić.. ale i tak tylko 15min - mogło być gorzej, bo nie ustawiłem budzika :-)

Przez Łojki, Cisie (tutaj oceniliśmy badziew w postaci "wyremontowanego" źródła.. ale kicha, że aż człowieka ściska) i Puszczew do celu.

W Kamińsku spotyka nas Yacek - okazuje się, że on także ma w GPS wgrany ten sam ślad, a więc od tej pory jedziemy razem.

W tym sympatycznym gronie zwiedzaliśmy tutejsze lasy, pola i niewielkie wsie. Urokliwie było w okolicach samej Listwarty - naprawdę jej dolina miejscami potrafi zaskoczyć swoim pięknem. Reszta terenu typowo płaska i raczej mało atrakcyjna. Spotykani przez nas ludzie byli za to niezwykle sympatyczni, pomocni i życzliwi - pozdrowienia dla pani z Zajazdu w Przystajni ;-)

W drodze powrotnej Faki - jak na tradycję przystało - złapał gumę :-) To jest już swego rodzaju obrządek :D

Wracając do Częstochowy natykamy się na miłą imprezę - Dożynki 2010 w Puszczewie. Wbijamy na nią i częstujemy się gorącą herbatą, chlebem ze smalcem, ogórkami. Wszystko za free i podobno pyszne - ja tylko skorzystałem z gorącej herbaty, która również smakowała. Widać było, że ludzie fajnie się bawią, w swoim małym i wiejskim gronie - kultura, uśmiechy i brak typowego dla miejskich ludzi napinania się wzajemnie na siebie. To mi się tam spodobało i urzekło.

W Blachowni żegnamy się z Jackiem i przez Łojki wracamy do domów.

Pogoda dopisała, towarzystwo również - miło się kręci z takimi ludźmi i fajnie jest poznawać nowe tereny. Dzięki wszystkim za ten dzień :-)

Yacek, Faki, Paweł i Sforca przy młynie © lukas

Zdjęcie z wycieczki rowerowej © lukas

Jacek i Mariusz degustują się widokami ;-) © lukas

prędkość max: 35.40 km/h

Sprawy na mieście

Sobota, 11 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

Taka dupna jazda po mieście. Odwiedziny serwisu u Marcina i sklepu Rafała.

łącznie: 36.16 km
w czasie: 01:37 h
średnio: 22.37 km/h
prędkość max: 40.90 km/h
na rowerze: Tormenta '09

Samotnie, relaksująco, a jednak szlag człowieka trafił..

Piątek, 10 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 2

Wieczorem musiałem wyjść się gdzieś przejechać, bo taką miałem ochotę. Standardowo obrałem kierunek Lasku Aniołowskiego. Tam spokojny spacer pośród drzew. W drodze powrotnej zdecydowałem się jeszcze na drogę okrężną i ul. Wielkoborską przebiłem się na Lisiniec i Gnaszyn. Następnie przez Aleje do domu.

Tempo spokojne, cisza i trochę relaksu po całym tygodniu.

Niestety podczas powrotu na osiedle spotkałem się z młodą parą - pani i pan ciul - byli do tego stopnia ciulowi, że zatrąbili na mnie na przejeździe dla rowerów - sami mając czerwone światło i strzałkę warunkowego skrętu w prawo.. Zatrzymałem się i uprzejmie pytam o co biega - w odpowiedzi młoda pani ciul naryczała na mnie, że jeżdżę po pasach i za to jest mandat. Skończyła swój emocjonalny monolog wyrazem "chuju". Wtedy odważny pan ciul (zapewne jej ciulowy partner życiowy) żwawo ruszył ku mojemu osiedlu. Nie mogłem tego tak zostawić. Wrzuciłem na blat i wzdłuż DK1 pociorałem kawałek, aż do KFC. Tam ujrzałem to samo ciulowe auto i ciulową parę zamawiającą ciulowe żarcie w ciulowej restauracji. Zapukałem w szybkę. Pani ciulowa otworzyła ją i automatycznie poleciała serią maszynową w moim kierunku. Tłumaczyłem ciulce, że nie ma racji i że jest ogólnie ciulowa. Nawet pan ciulowy się włączył do dyskusji, ale pani ciulowa zaraz go zagłuszyła i nadal na mnie najeżdżała. Wymyślała co raz to nowsze powody, dla których powinienem dostać mandat, ale była do tego stopnia ciulowa, że jej uwagi spotykały się z moim uśmiechem, kontrargumentem i nieudolną próbą przekonania jej, że się okropnie i ciulowo myli.. Babka zwątpiła w swoją inteligencję i skończyła ten owocny dialog zamknięciem szyby.

Moją reakcją było pozdrowienie prawego lusterka.

ahh... musiałem sobie tutaj to opisać i mentalnie się wyżyć :D Śmierć ciulom.

łącznie: 65.81 km
w czasie: 03:29 h
średnio: 18.89 km/h
prędkość max: 46.30 km/h

Okolice Mstowa

Poniedziałek, 6 września 2010 · dodano: 14.09.2010 | Komentarze 0

Dziś miałem ochotę odwiedzić piękne, a dawno nieodwiedzane przeze mnie, okolice Mstowa. Towarzyszyła mi koleżanka Ewa.

Przez Mirów i Siedlec skierowaliśmy się nad źródła we Mstowie. Stamtąd postanowiliśmy eksplorować dalsze tereny i tym sposobem przez Zawadę i Krasice dotarliśmy do miejscowości Mokrzesz. Obejrzeliśmy górujący nad nią kościół i tą samą drogą wróciliśmy do Częstochowy.

Wróciwszy do domu ze zdumieniem spojrzałem na licznik kilometrów, ładnie ;-) Ale strasznie zimno..